تاریخ انتشار: جمعه 1402/09/03 - 02:23
کد خبر: 488769

آموزش عالی در هفته ای که گذشت؛

توضیحات رستمی در پی اتفاقات جشن فارغ‌التحصیلی پردیس کیش / درآمد ۵۰۰ میلیاردی از ۳ آزمون بزرگ دانشگاه/ نخبه‌ها مسیر دانشگاه تا صنعت را چگونه طی کنند؟

توضیحات رستمی در پی اتفاقات جشن فارغ‌التحصیلی پردیس کیش / درآمد ۵۰۰ میلیاردی از ۳ آزمون بزرگ دانشگاه/ نخبه‌ها مسیر دانشگاه تا صنعت را چگونه طی کنند؟

بررسی اخبار این بسته خبری شامل، درآمد ۵۰۰ میلیاردی از ۳ آزمون بزرگ دانشگاه، توضیحات رستمی در پی اتفاقات جشن فارغ‌التحصیلی پردیس کیش ، نخبه‌ها مسیر دانشگاه تا صنعت را چگونه طی کنند؟، شناسایی و دستگیری شبکه جعل مدارک تحصیلی و دیگر موارد مرتبط که در ادامه به مرور آنها خواهیم پرداخت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، بررسی اخبار این بسته خبری شامل، درآمد ۵۰۰ میلیاردی از ۳ آزمون بزرگ دانشگاه، توضیحات رستمی در پی اتفاقات جشن فارغ‌التحصیلی پردیس کیش ، نخبه‌ها مسیر دانشگاه تا صنعت را چگونه طی کنند؟، شناسایی و دستگیری شبکه جعل مدارک تحصیلی و دیگر موارد مرتبط که در ادامه به مرور آنها خواهیم پرداخت.

شناسایی و دستگیری شبکه جعل مدارک تحصیلی

 سرهنگ "ضرغام آذین"معاون عملیات ویژه پلیس آگاهی فراجا اظهار داشت: با توجه به تبلیغات گسترده در فضای مجازی به خصوص از طریق سلبریتی های شاخص (بازیگران و ورزشکاران) در خصوص  فروش مدارک تحصیلی معتبر که اخیراً در شبکه های اجتماعی رواج پیدا کرده و مرتبط با شیوه های کلاهبرداری روز بوده، اقدامات گسترده اطلاعاتی و پیچیده ای توسط مرکز عملیات ویژه این پلیس در راستای کشف این موضوع گرفت.

وی افزود: در نهایتا با تلاش کارآگاهان مشخص شد این شبکه کاملاً حرفه ای در زمینه جعل مدارک تحصیلی مراکز آموزشی و دانشگاه های معتبر (دیپلم، فوق دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس و بالاتر) فعالیت می کنند.(جزئیات بیشتر)

نخبه‌ها مسیر دانشگاه تا صنعت را چگونه طی کنند؟

بنیاد ملی نخبگان قرار است در برنامه‌های جدید خود، طرح مسیر رشد نخبه را دنبال کند تا نخبگان از این بستر بتوانند علاوه‌بر توسعه توانمندی‌های خود، برای حل مسائل جامعه و صنعت نقش‌آفرینی و تأثیرگذاری داشته باشند. در برنامه جدید بنیاد ملی نخبگان، افراد مختلف از دوره دانش‌آموزی گرفته تا دانشگاه دارای مسیری خواهند بود که بایستی در این مسیر در حل مسأله و تأثیرگذاری در پیشرفت کشور نقش‌آفرینی کنند. طرح‌های فعلی بنیاد ملی نخبگان نیز مطابق با این مسیر جانمایی خواهند شد.(جزئیات بیشتر)

درآمد ۵۰۰ میلیاردی از ۳ آزمون بزرگ دانشگاه

سازمان سنجش متولی برگزاری آزمون‌هایی است که قبولی در آنها به معنی رسیدن به صندلی دانشگاه به شمار می‌رود.

فرقی نمی‌کند بخواهید در مقطع کارشناسی تحصیل کنید یا در زمره دانشجویان دکتری قرار بگیرید؛ برای هر کدام از آنها باید به‌عنوان اولین گام، بعد از پرداخت هزینه، اقدام به ثبت‌نام در آزمون‌های مختلف کنید.

شاید در ابتدا پرداخت هزینه ثبت‌نام در مقطع کارشناسی چندان رقم بالایی نباشد، اما حتی اگر بخواهیم از رقم قابل توجه در مقطع دکتری بگذریم، باید عنوان کرد با توجه به جامعه آماری برای هر مقطع تحصیلی، عملا درآمد چند صد میلیارد تومانی از طریق ثبت‌نام در هر کدام از این آزمون‌ها نصیب سازمان سنجش شده که در پایان هر سال درآمد قابل توجهی را تنها برای سه آزمون پرمتقاضی به جیب این سازمان سرازیر می‌کند.(جزئیات بیشتر)

توضیحات رستمی در پی اتفاقات جشن فارغ‌التحصیلی پردیس کیش

در پی انتشار تصاویری از جشن فارغ التحصیلی پردیس کیش دانشگاه صنعتی شریف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها توضیحاتی را ارائه داد که لازم است این توضیحات به اطلاع عزیزان متدین و دغدغه‌مندان انقلابی برسد:

 1- ریاست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به دعوت امام جمعه کیش و در موضوع مسائل و اقتضائات فرهنگی و اجتماعی بیش از 10 هزار دانشجوی دانشگاه‌های این جزیره، سفر دو روزه‌ای به جزیره کیش داشته‌اند و در 4 جلسه مفصل با روحانیت، فعالان فرهنگی انقلابی، مدیران منطقه و رؤسای دانشگاه‌ها و سه سخنرانی در مساجد کیش به طرح و بررسی مسائل گوناگون پرداخته‌اند.

2- در حاشیه این سفر و حضور 20 دقیقه‌ای امام جمعه و روحانیت و رئیس نهاد در جشن فارغ التحصیلی موضوع خلاف شئون و ضوابط در جلسه اتفاق نیفتاده و رفتار‌های غلط در انتهای مراسم و پس از خروج مهمانان رخ داده است.

3- به محض اطلاع ریاست نهاد از حاشیه‌های رخ داده گلایه و تذکر به رئیس دانشگاه صنعتی شریف و رئیس پردیس کیش داده شد و منتظر اقدام مناسب دانشگاه در برخورد با تخلف و پیگیری از وقوع تخلفات مشابه هستیم.(جزئیات بیشتر)

 سه چالش اصلی ازدواج دانشگاهیان

 در این جلسه نصرالله داودوندی رئیس دبیرخانه ستاد ازدواج دانشگاهیان کشور، گزارشی از اقدامات انجام شده و مشکلات پیش روی اجرای سند ارائه داد.

به گفته داوودوندی، تاکنون دو جلسه این ستاد در سال گذشته برگزار شده و تقسیم کار دستگاه‌ها در آن صورت گرفته است که در این خصوص هماهنگی‌های لازم برای اجرایی‌سازی نیز انجام شده است.

رئیس دبیرخانه ستاد ازدواج دانشگاهیان کشور گفت: تاکنون بیش از ۴۵۰ هزار ازدواج دانشجویی در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از سال ۱۳۸۶ تاکنون ثبت و انجام شده است که براساس پژوهش صورت گرفته در سال ۱۴۰۱، ۹۴ درصد پایداری، در این ازدواج‌های دانشجویی داشته‌ایم.(جزئیات بیشتر)

اعلام جدیدترین آمار ثبت‌نام وام‌های دانشجویی

مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان با اشاره به آخرین وضعیت ثبت‌نام و پرداخت وام‌های دانشجویی در نیم‌سال اول سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ خاطرنشان کرد: ثبت‌نام وام‌های دانشجویی از اول آبان ۱۴۰۲ آغاز شده و تا 15 آذر ماه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: تا امروز 30 آبان 1402، نزدیک به 83 هزار نفر برای وام ثبت‌نام کرده‌اند که مبلغ آن در حدود 4 هزار میلیارد ریال است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم افزود: بیشترین تقاضای دانشجویان برای دریافت وام تحصیلی، سپس وام ضروری و در مرحله سوم وام ودیعه مسکن است.

وی ادامه داد: از 83 هزار نفری که ثبت‌نام کرده‌اند، 66 درصد متقاضی وام تحصیلی، ۳1 درصد متقاضی وام ضروری و ۳ درصد متقاضی وام ودیعه مسکن هستند.(جزئیات بیشتر)

 نشست سخنگوی دولت با دانشجویان دانشگاه شهید رجایی

 نشست دانشجویی با حضور بهادری جهرمی سخنگوی دولت ظهر امروز چهارشنبه ۱ آذرماه در دانشگاه شهید رجایی برگزار شد.(جزئیات بیشتر)

 جزئیات آزمون صلاحیت حرفه‌ای روانشناسان اعلام شد

 ثبت‌نام آزمون صلاحیت حرفه‌ای روانشناسان و مشاوران سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران سال 1402 از روز پنج شنبه به تاریخ دوم آذرماه آغاز و تا روز ‌چهارشنبه به تاریخ هشتم آذرماه ادامه خواهد یافت. دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون حاوی شرایط و ضوابط، هم زمان با شروع ثبت‌نام از طریق درگاه اطلاع رسانی این سازمان قابل دسترس خواهد بود.(جزئیات بیشتر)

حق التدریس اساتید در عمده دانشگاه‌ها پرداخت شده است

علی خطیبی درباره پرداخت حق التدریس اساتید گفت: در عمده دانشگاه ها حق التدریس ها پرداخت شده و به روز است در یک سری از دانشگاه ها هنوز پرداخت نشده که امیدواریم آنها کامل کنند.(جزئیات بیشتر)

آخرین وضعیت تغییرات شورای صنفی دانشجویی در دانشگاه‌های علوم پزشکی

دکتر احد بنار با اشاره به تغییرات آئین نامه شورای صنفی دانشجویی در دانشگاه‌های علوم پزشکی خاطرنشان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم آئین نامه شورای صنفی دانشجویی تغییر کرد و یکی از مهمترین دلایل این تغییر نحوه انتخاب دانشجویان حاضر در شوراهای صنفی بود.

وی افزود: پیش از این تشکیل شورای صنفی در هر دانشگاه علوم پزشکی به این شکل بود که تعدادی از دانشجویان به عنوان کاندیدای شورای صنفی ثبت نام می‌کردند و در نهایت تعداد خیلی کمی از دانشجویان آن دانشگاه به آنها رأی می‌دادند و یک تعدادی را انتخاب می‌کردند و به این ترتیب برخی از این افراد از یک ۱۵ نفره، تعداد ۵ تا ۶ نفر رأی می‌گرفت و عضو شورا می‌شد.

بنار افزود: همین موضوع و سایر مسائل موجب شد که یک سری اختلاف‌هایی در شورای مرکزی صنفی دانشجویان علوم پزشکی بوجود آمد و مشکلاتی ایجاد و مقرر شد که آئین نامه شوراها بازنگری شود. در دوره جدید تصمیم گرفته شد که به قانون شورای صنفی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی بازگردیم و ببینیم یک شورای صنفی دانشجویی چگونه باید فعالیت کند.(جزئیات بیشتر)

رئیس دانشگاه شریف تغییر کرد

علی شمسی پور در تویتتی اعلام کرد: دکتر سیدعباس موسوی عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف امروز صبح به عنوان سرپرست جدید آن دانشگاه معرفی شد و از زحمات صادقانه آقای دکتر رسول جلیلی تقدیر و تشکر به عمل آمد.

موسوی دانشیار دانشکده مهندسی شیمی و نفت و دانش آموخته مقطع کارشناسی مهندسی شیمی در سال ۷۸ است که در گرایش طراحی فرآیندهای صنایع نفت درس خود را گذرانده و کارشناسی ارشد مهندسی شیمی، گرایش مهندسی پلیمر را از شریف گرفته و دکتری مهندسی شیمی، گرایش مهندسی پلیمر را هم از دانشگاه صنعتی شریف در سال ۸۶ گرفته است.(جزئیات بیشتر)

سهم دولت و دانشجو از کارت رفاه دانشجویی تعیین شد

براساس تبصره ۱۴ - فرهنگ، آموزش و پژوهش لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ دولت وضعیت تغذیه و خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه‌ها را مشخص کرده است.

الف- به دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزشی و پژوهشی دولتی، پارک‌های علم و فناوری اجازه داده می‌شود با تصویب هیأت امنای خود تا سقف عملکرد درآمد اختصاصی سال ۱۴۰۲ نسبت به اخذ تسهیلات از بانک‌ها از محل توثیق اموال در اختیار خود اقدام کنند و در جهت تکمیل طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای با اولویت ساخت، خرید، تکمیل خوابگاه‌های دانشجویان متأهل و خرید تجهیزات آزمایشگاهی خود مشروط به بازپرداخت اقساط از محل درآمد اختصاصی اقدام کنند.

همچنین دانشگاه‌های مذکور می‌توانند نسبت به تغییر کاربری و تبدیل به احسن کردن املاک خود و تبدیل آن به خوابگاه‌های دانشجویان متأهل با تصویب هیأت امنا اقدام کنند.(جزئیات بیشتر)

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تفاوت چاپ مش و چاپ استیکر در چیست؟
بعد از ژل لب چکار کنیم؟/ تا نخوانده اید تزریق ژل لب انجام ندهید!
ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مهم است؟
تحویل مشعل المپیک به فرانسه
جزئیات مشوق‌های مهارت آموزی برای سربازان
زمان تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات
فقط این افراد می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند + جزئیات
کدام ورزشکاران و مربیان در ایران مسلمان شدند؟ +جزئیات
دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
حمایت اساتید دانشگاه در آمریکا از دانشجویان حامی فلسطین
کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
۴ هزار و ۱۹۳ نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند
تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف
دانشگاه‌های آمریکا بوی فلسطین گرفت +عکس
قول عجیب شهید سیدمهدی جلادتی +فیلم
ابهام در اعزام الناز رکابی به مسابقات گزینشی المپیک
زلفی‌گل: کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد
خبر جدید وزیر صمت درباره واردات خودرو
فرآیند برنامه ریزی طرح محور در چشم انداز امید بخش آموزش و پرورش
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top